Taratura Orban 2200

• Radio Studio 2000
  • Radio Studio 2000's Avatar
  • Radio Studio 2000
More
09 Dec 2009 21:50 #43782 by Radio Studio 2000
Replied by Radio Studio 2000 on topic Re: Taratura Orban 2200

d'accordissimo, ma il punto è che accade solo nella mia macchina... ho un impianto di serie, senza sub, loudness off e equalizzazione flat.
Ho testato diversi tuners da tavolo con ascolto in cuffia di riferimento AKG-141 e tutto va bene... ho provato tuners portatili, altre autoradio con sub e senza...

Non potendo fornire un rip visto che si tratta di autoradio, provo a descrivervi meglio il problema: è come se nei passaggi incriminati (solitamente in presenza di cantati) le mediobasse si "gonfiassero" coprendo le parti più alte dello spettro (ad esempio i piatti o i charleston per intenderci)... finito il cantato o sgonfiato il basso ecco che tornano piatti e charleston.
Questo non accade da nessuna parte se non nella mia macchina. Penserei ad un problema della mai autoradio però capita solo con la mia emittente... strano no?

puoi dire che macchina è dove hai il problema?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• il capitano
09 Dec 2009 21:56 #43783 by il capitano
Replied by il capitano on topic Re: Taratura Orban 2200
Hai provato a metterla in mono? (sempre che abbia la funzione M/S visto che alcune autoradio integrate non cè l'hanno)
Prova a sentire se in mono da gli stessi problemi!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.059 seconds

MB STUDIO HOME / LITE / PRO

MB STUDIO PRO / LITE MB STUDIO is a radio automation software that will allow you to create and manage your own radio station playing all your media files: jingles, commercials, news, songs, Files from internet, live streams, live inputs from your sound card, satellite feeds. Automatically download news and shows from Internet. Multiple overlapping files and/or live sources (mic, line, aux). Voice tracking. Integrated CD Ripper. Integrated jukebox to play songs requested via sms / email messages. Display current playlist on your web site.

MB RECASTER PRO

video reel32MB RECASTER features an audio recorder with scheduler, a webcast module to send streams to any Shoutcast, Icecast or Windows Media server, AutoDJ function to play randomly your own audio files from up to 4 folders, a stream receiver allowing to record or recast to your server (transcoder), an audio converter from/to any format.

MB LIVE

MB LIVEMB LIVE is a software that stream a live audio\video feed from any place to an MB STUDIO PRO automation in the main radio studio. MB LIVE make use of a TCPIP connection. This program is free for MB STUDIO PRO users